Általános szerződési feltételek

Az ALFÖLDI DENTAL SYSTEM Korlátolt Felelősségű Társaság páciensei részére nyújtott fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatás ellátására

Az Alföldi Dental System Kft., mint egészségügyi szolgáltató (a továbbiakban Szolgáltató), valamint szolgáltatást igénybe vevő Páciens, egészségügyi szolgáltatás nyújtására és igénybevételére vonatkozó Felek között létrejött megállapodás szerződési feltételeit jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) szabályozzák.
A Szolgáltató és Páciens ellenkező tartalmú írásbeli megállapodása hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételek az irányadóak. Páciens a Szerződés aláírásával elismeri, hogy az ÁSZF-et elolvasta, megértette, az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el.
Páciens tudomásul veszi, hogy az egészségbiztosítási ellátás nem fedezi az Alföldi Dental System fogorvosi rendelőben igénybe vett egészségügyi szolgáltatások díját.

Egészségügyi szolgáltatás

Alföldi Dental System Kft. (1116 Budapest, Szent Gellért tér 3. I. em. 2., Cg: 01-09-566323, Adószám: 12226050-1-43) képviselője Dr. Alföldi Antal ügyvezető.
Szolgáltató a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, tárgyi-, személyi feltételekkel, megfelelő hatósági engedélyekkel, valamint a tevékenysége ellátásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik.

A Szolgáltatás igénybevételével Felek között együttműködési kötelezettség jön létre. Páciens tájékoztatási kötelezettsége személyes adatain túl kiterjed az egészségi állapotával kapcsolatos, körülmények, előzmények, tények ismertetésére, amely a megfelelő diagnózis, kezelési terv elkészítéséhez, illetve a sikeres beavatkozások elvégzéséhez szükségesek. Kiemelt fontoságúak a korábbi ismert betegségekről, kezelésekről, gyógyszeres terápiákról, gyógyszer érzékenységről, egészségkárosító kockázati tényezőkről adott tájékoztatás. Továbbá információk saját betegségével összefüggésben mindenről, amely a saját, illetve mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és az ellátás végzését kizáró megbetegedésekről.

Kizárólagosan Páciens felelőssége az általa megadott személyes adataira, egészségügyi állapotára, betegségeire, illetve korábbi kezeléseire vonatkozó információk helytállósága és valódisága, melyekért Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Páciens által szolgáltatott adatok hiányossága vagy késedelme esetén a Szolgáltató jogosult módosítani a kezelési terven, valamint a kapcsolódó Árajánlaton is.
A Páciens köteles a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni bármely, az előzetesen megadott információk változása esetén. Páciens tudomásul veszi, hogy az értesítés elmaradásából eredő esetleges károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A fenti kötelezettségek megszegése esetén a Páciens köteles a Szolgáltató ebből eredő kára, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségei megfizetésére. Fentiek mulasztásából eredő szerződésszegés esetén a Szolgáltató jogosult a szerződést azonnali hatállyal (kártérítés nélkül) felmondani.

Szolgáltató a Páciens teljes ellátása során magas szintű szakmai protokollok szerint, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvosok, szakasszisztensek és alvállalkozók igénybevételével biztosítja a kezeléseket, ehhez szükséges fogtechnikai munkákat.
A fogászati ellátáshoz előzetes időpont foglalása szükséges. Páciens köteles az előzetesen egyeztetett időpontra időben (10 perccel a kezelés megkezdése előtt) érkezni. Amennyiben a Páciens le kívánja mondani az előzetesen egyeztetett időpontot, azt legkésőbb 24 órával a megbeszélt időpont előtt teheti meg. Az időben történő lemondás hiányában Szolgáltató jogosult a mindenkori Árlistájában szereplő „rendelkezésre állási díjat” Páciens felé kiszámlázni.
Szolgáltató törekszik arra, hogy Páciense ellátását a részére visszaigazolt időpontban végezze. Az ellátás jellegéből adódóan az időpont esetileg módosulhat, így az előzetesen foglalt, visszaigazolt időpontban történő ellátásért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel. A Szolgáltató – a páciens értesítése útján – bármikor jogosult az ellátás időpontját módosítani, lemondani, illetve Pácienssel új időpont egyeztetni. Páciens fenti okok miatt kártérítésre nem tarthat igényt.
Páciens köteles az egészségügyi ellátásra alkalmas fizikai és pszichikai, józan állapotban megjelenni és a szolgáltatás ellátása során a betegváróban tartózkodók nyugalmát nem zavarni. Ezek hiányában Szolgáltató jogosult a szolgáltatás nyújtását megtagadni.
Páciens felel a gyógykezelésével kapcsolatban Szolgáltatótól, kezelőorvosától kapott rendelkezések betartásáért. Ezek mulasztásából eredő károkért Szolgáltatót felelősség nem terheli, vele szemben Páciens kártérítésre ebből kifolyólag nem tarthat igényt.

Adatkezelés

A Páciens a betegfelvételi adatlap aláírásával hozzájárul a személyes adatai kezeléséhez, elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit.
Páciens hozzájárul ahhoz, hogy az általa megadott és a Páciensről az egészségügyi szolgáltatás során rögzített személyazonosító, valamint egészségügyi és egyéb adatokat Szolgáltató üzleti titokként kezelje és tartsa nyilván az irányadó jogszabályoknak megfelelően.
Páciens tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltatás során biztonsági okokból kezelése alatt képfelvétel készül.
Szolgáltató nyilatkozik, hogy a Szolgáltatás nyújtása során tudomására jutott, a Páciens személyével és egészségi állapotával kapcsolatos adatokat bizalmasan kezeli.
Páciens hozzájárul ahhoz, hogy az általa megadott elérhetőségeit Szolgáltató a saját adatbázisában rögzítse, azokon kezeléseivel kapcsolatban és a Szolgáltató aktuális információiról értesítse.

Szolgáltatás díjazása, fizetés

Szolgáltató vállalja, hogy a szükségesnek vélt kezelés tartalmáról, a szolgáltatás díjáról Páciens részére a kezelés megkezdését megelőzően teljeskörű tájékoztatást ad. Szolgáltató írásos Árajánlatot külön kérésre ad, a mindenkor hatályos Árlista alapján. Az írásbeli ajánlat 3 (azaz három) naptári hónapig érvényes, kivéve, ha az ajánlatban ettől eltérő nyilatkozat szerepel.

Páciens tudomásul veszi és elfogadja, hogy az Árajánlatban szereplő díjak előirányzott díjtételek, melyek a kezelés során felmerülő egyéb beavatkozásoktól függően változhatnak.
Páciens a Szolgáltató ellátását megbízási díj megfizetése ellenében veheti igénybe. Az Alföldi Dental System Kft. hatályos Árlistája a www.alfoldident.hu weboldalon, illetve a rendelőben nyomtatott formában hozzáférhető. Szolgáltató előzetes értesítés nélkül jogosult a kezelések árainak módosítására.
A fogászati szolgáltatások díját a Páciens az alábbi módokon egyenlítheti ki:

  • készpénzben,
  • bankkártyával,
  • egyedi megállapodás esetén banki átutalással,
  • egészségpénztári kártyával (csak szerződött pénztár esetében)

Díjak fizetési ütemezése az ellátást biztosító kezelőorvossal történt megállapodás szerint történik.

Elállás lehetősége

A kezelések során Páciens – saját felelősségére – bármikor kérheti a kezelés megszakítását (későbbi időpontban történő folytatását), ill. a kezelés megszüntetését (abbahagyását). Ebben az esetben Páciens csak azokért a szolgáltatásokért köteles díjat fizetni, amit a felmondás közléséig igénybe vett, illetve amelyek Szolgáltató által és felé már teljesítésre kerültek (pl.: fogtechnikai munka). Páciens kérésére abbahagyott kezelés következtében kialakult esetleges egészségkárosodásért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Szolgáltató fenntartja a jogot a Szolgáltatás elvégzésének megtagadására, ha a Páciens fizetési és egyéb szerződéses kötelezettségének nem, vagy csak részben tesz eleget. A szolgáltatás Szolgáltató által történő megtagadásáért, a jelen pontban jelzett okok miatt a Páciens kárigényt nem érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben, a kártérítési felelősségét a Szolgáltató kifejezetten kizárja.

Betegjog, Panaszkezelés

Pácienst megilleti valamennyi betegjog és jogosult az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatban Szolgáltatónál írásban panaszt tenni. Ennek kivizsgálására és írásos válaszára Szolgáltató 30 napos határidővel rendelkezik. Páciens igénybe veheti jogvédelmi képviselő segítségét.

Az Ön betegjogi képviselője: Megléczné Ocsenás Mária

Telefonszáma: +3620 4899 658
Elérhetősége:

  • H-Cs: 08:00 – 16:30
  • Péntek: 08:00 – 14:00 között

E-mail címe: maria.ocsenas@ijsz.bm.gov.hu
Fogadóóra helye, ideje: telefonos egyeztetés alapján

A Jogvédelmi képviselő az Integrált Jogvédelmi Szolgálat (IJSZ) munkatársa, az egészségügyi ellátó intézménytől független személy.
Amennyiben Ön a fenti jogait kívánja érvényesíteni vagy a fentieken túlmenő betegjogi információra van szüksége, kérdésével forduljon kezelőorvosához.

Garancia

Az Alföldi Dental System Kft. minden általa elvégzett kezelésre garanciát vállal.

Esetleges garanciális igények kezelése előzetes konzultációt követően, kizárólag az Alföldi Dental System Kft. rendelőjében történik.

  • implantátum (amennyiben kiesik vagy meglazul) – 5 (azaz öt) év garanciális jótállás biztosított (garancia nem terjed ki a felépítményre, implantációs fogpótlásokra-koronák/hidak- és az utazási/szállás költségekre)
  • implantátum felépítmény – 2 (azaz kettő) év
  • rögzített fogpótlás – 2 (azaz kettő) év
  • kivehető fogpótlás – 1 (azaz egy) év
  • porcelán leplezés – 1 (azaz egy) év
  • tömések, inlay – 1 (azaz egy) év

Implantátumok beültetése esetén a Szolgáltatói garancia csak abban az esetben biztosítható, amennyiben Páciens betartja a jótállási feltételeket.

A Szolgáltató mentesül a garanciális kötelezettségei alól, amennyiben a garancia vállalás alábbi feltételeinek valamelyike nem teljesül, illetve fennállnak kizáró indokok:

  • a kezelőorvos által előírt teljes körű szájhigiénés előírások betartása
  • megjelenés a kezelőorvos által javasolt 6 havonta esedékes kontrollvizsgálatokon
  • a kezelőorvos által ajánlott beavatkozások 30 napon belüli elvégeztetése
  • a kezelés sikertelenségét a fogászati ellátástól független, egyéb egészségügyi tényező okozza
  • a páciens alkohol- vagy kábítószerfüggő, mellyel a kezelés sikertelensége összefügésbe hozható
  • a páciens egy másik rendelőben végeztet kezelést a kérdéses fogon
  • a szolgáltatóval szemben fennálló esetleges pénzügyi tartozások

Felelősség

A Szolgáltató a tevékenységére irányadó szerződése szerint kizárólag csak olyan károkért tartozik felelősséggel, amelyet a Szolgáltató, annak személyzete szándékosan vagy súlyos gondatlansággal okozott.

ÁSZF hatálya

Jelen ÁSZF az Alföldi Dental System fogorvosi rendelő fogászati szolgáltatásaira terjed ki.
Szolgáltató tartalmi és időbeli korlátozás, valamint előzetes értesítés nélkül jogosult az ÁSZF módosítására.

Egyéb rendelkezések

A szolgáltatást csak 18 éven felüli, nagykorú személyek vehetik igénybe. Kiskorúak a szolgáltatást kizárólag a törvényes képviselőjük magyar jogszabályi követelmények szerint megadott írásbeli hozzájárulásával vehetik igénybe.
Páciens tudomásul veszi és hozzájárul ahhoz, hogy Szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljesítéséhez, orvosi ellátáshoz, egyéb speciális beavatkozásokhoz, gyógykezelésekhez alvállalkozókat is igénybe vehet. Szolgáltató úgy felel az alvállalkozók által ellátott tevékenységekért, mintha azokat saját maga látta volna el.

A Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a hatályos magyar jogszabályok (a magyar polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény) rendelkezései irányadóak. Felmerülő jogvita esetén magyar nyelven, magyar Bíróság illetékes eljárni.

Melléklet: Tájékoztató a betegek jogairól és kötelezettségeiről

Dr. Alföldi Antal ügyvezető

Melléklet: BETEGEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

(egészségügyről szóló 1997.évi CLIV. törvény)

A betegeket megillető jogok

  • az egészségügyi ellátáshoz való jog
  • az emberi méltósághoz való jog
  • a tájékoztatáshoz való jog
  • az önrendelkezéshez való jog
  • a gyógyintézmény elhagyásának joga
  • az ellátás visszautasításának joga
  • az egészségügyi dokumentáció megismerésének joga
  • az orvosi titoktartáshoz való jog

A betegek kötelezettségei

  • köteles az egészségügyi szolgáltató, az egészségügyi szolgáltató alkalmazottainak, valamint a betegtársai jogait tiszteletben tartani
  • nem sértheti meg az egészségügyi dolgozók törvényben foglalt jogait
  • köteles az egészségügyi szolgáltató működési rendjét és házirendjét tiszteletben tartani
  • köteles az ellátásában közreműködő egészségügyi dolgozókkal képességei és ismeretei szerint együttműködni, tájékoztatni őket mindenről, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez